Læringsmål (Faglig og
personlig viden (kundskaber) og færdigheder):
1)Undersøge og forstå praktiskstedet pædagogiske mål, metoder,
menneskesyn, værdier, etik, kultur, historie og praksis samt dets
samfundsmæssige funktion. (CKF: Fa, Fd, 3a, 3b, 3e, BUa)
2) Planlæg, udfører, dokumentere og evaluere med lærerne
og pædagogisk leder om mit daglige pædagogiske forløb/ undervisning med drengen
P. (CKF: 3b, 3f, Fc, Fe)
3)Planlæg, udfører, dokumentere og evaluere et VNT
orienteret forløb med fokus på at stimulere sanseintegration hos
brugergruppen. (CKF: 3e, Fc, Fe)
4)Arbejde bevidst på at udvikle min evne til at videregiv og
udveksle min faglige viden uden at virke bedre vidende så der er større
mulighed for at godt samarbejde. (CKF: 3a, 3c, 3f, Fd )
|
Hvorfor:
1)På det faglige plan, at kunne forstå og indgå i den daglige praksis,
for derefter at kunne komme med relevant input til planlægning.
På det personlige plan, udvide min horisont, undgår at jeg bliver
fordomsfuld, snævert synet, få et perspektiv på hvad de danske værdier i
danske institution er og derved, forøge min professionsbevidsthed og
identitet.
2)For at udvikle min evne til at til rette lægge pædagogiske forløb
og derved skabe flere erfaringer som jeg kan bruge i mit fremtidige arbejde
som pædagog.
3)For at afprøve og udvikle min VNT faglige kompetencer og derved
udvikle mig som pædagog.
4)For at udvikle min professionsbevidsthed og identitet samt er det
nyttigt at udvikle min evne til at kommunikere med mine samarbejdsparterne så
der er større mulighed for et godt samarbejde til børnenes fordel.
|
Metoder (hvordan):
1)Spørger ind til, snak med ledelsen, ansatte og forældre, hvis det
er muligt, læse relevant bøger/afsnit der ligger til grunde for stedets
faglige fundament samt bruge teorien om at analysere virksomheds kultur.
2)Få et indblik i stedets bevæg grundlag (punkt1), konfererer med den
pædagogiske leder og ud fra tidligere erfaring fra studiet og litteratur samt
de erfaringer jeg tilegnet mig undervejs i praktikken, planlægge og udføre
mit daglige forløb.
3)Have et indblik i hvem/ hvordan børnene er ved at indgå i relation
med børnene, læse børnenes journaler. Derefter tilpas forløbet til børnene og
konfererer forløbet med min vejleder og kollager før start samt bed om hjælp
hvis der er behov.
4)V ær bevidst om hvordan jeg kommunikere og spørger ind til hvordan
min kommunikation virker hos mine samarbejdsparter.
|
Denne blog vil prøve at beskrive både mine faglige og personlige oplevelser og overvejelser om at være pædagog studerende i Accra, Ghana på et center fra børn og unge med autisme. Jeg vil organisere bloggen så de faglige indslag har deres egne sider og de personlige indslag vil lægge ude på forsiden som indlæg. Jeg håber i får en god fornøjelse med læseriet;-)
Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana
Obligatoriske elementer C (reviderede læringsmål)
Mine læringsmål:
Abonner på:
Opslag (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar