Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana

Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana
Mit praktik sted: Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana

Obligatoriske elementer C (reviderede læringsmål)

Mine læringsmål:


Læringsmål (Faglig og personlig viden (kundskaber) og færdigheder):

1)Undersøge og forstå praktiskstedet pædagogiske mål, metoder, menneskesyn, værdier, etik, kultur, historie og praksis samt dets samfundsmæssige funktion. (CKF: Fa, Fd, 3a, 3b, 3e, BUa)

2) Planlæg, udfører, dokumentere og evaluere med lærerne og pædagogisk leder om mit daglige pædagogiske forløb/ undervisning med drengen P. (CKF: 3b, 3f, Fc, Fe)

3)Planlæg, udfører, dokumentere og evaluere et VNT orienteret forløb med fokus på at stimulere sanseintegration hos brugergruppen. (CKF: 3e, Fc, Fe)    

4)Arbejde bevidst på at udvikle min evne til at videregiv og udveksle min faglige viden uden at virke bedre vidende så der er større mulighed for at godt samarbejde. (CKF: 3a, 3c, 3f, Fd )      
Hvorfor:                                               




1)På det faglige plan, at kunne forstå og indgå i den daglige praksis, for derefter at kunne komme med relevant input til planlægning.
På det personlige plan, udvide min horisont, undgår at jeg bliver fordomsfuld, snævert synet, få et perspektiv på hvad de danske værdier i danske institution er og derved, forøge min professionsbevidsthed og identitet.   

2)For at udvikle min evne til at til rette lægge pædagogiske forløb og derved skabe flere erfaringer som jeg kan bruge i mit fremtidige arbejde som pædagog.

3)For at afprøve og udvikle min VNT faglige kompetencer og derved udvikle mig som pædagog.  

4)For at udvikle min professionsbevidsthed og identitet samt er det nyttigt at udvikle min evne til at kommunikere med mine samarbejdsparterne så der er større mulighed for et godt samarbejde til børnenes fordel.       
Metoder (hvordan):




1)Spørger ind til, snak med ledelsen, ansatte og forældre, hvis det er muligt, læse relevant bøger/afsnit der ligger til grunde for stedets faglige fundament samt bruge teorien om at analysere virksomheds kultur.

2)Få et indblik i stedets bevæg grundlag (punkt1), konfererer med den pædagogiske leder og ud fra tidligere erfaring fra studiet og litteratur samt de erfaringer jeg tilegnet mig undervejs i praktikken, planlægge og udføre mit daglige forløb.

3)Have et indblik i hvem/ hvordan børnene er ved at indgå i relation med børnene, læse børnenes journaler. Derefter tilpas forløbet til børnene og konfererer forløbet med min vejleder og kollager før start samt bed om hjælp hvis der er behov.

4)V ær bevidst om hvordan jeg kommunikere og spørger ind til hvordan min kommunikation virker hos mine samarbejdsparter.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar