Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana

Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana
Mit praktik sted: Autisme, awarenees, care & training centre i Ghana

mandag den 19. marts 2012


ARRRH FOR H ALTSÅ SÅ FORSTÅ DET..

Jeg beklager.. nu kommer der lige et surt opstød!

I dag skulle vi have musik. Vi var heldigvis gået udenfor, så der var for en gang skyld plads nok bort set fra, at de andre klasse også var ude. Min klasse har besøg af 2 studerende i musik og danse, som vil lærer os en dans. Ingen ud over de 2 ved hvordan dansen er. De begynder at forklare caregiverne hvordan dansen er og lærer kun dem det. Der er en masse forvirring om, hvordan de skal lærer os det og hvordan dansen nu lige er, samtidig med at flere af caregiverne blander sig i hvordan det skal forgå. Det skal så lige siges at børnene er sæt på stole og får lov at passe sig selv. De bliver så endelig næsten enige men begynder at undervise i dansen. Flere af børnene tager interativ til at være. De får i første omgang lov til at være med. Men kort tid efter da børnene ikke gør arme og ben bevægelserne 100 % rigtige får de besked på at sætte sig ned. Nu er det kun caregiverne der må være med. Jeg spørger flere forskellige om ikke børnene kan være med, og om vi ikke skal starte med først ben bevægelserne, og så armene bagefter. De alle siger at caregiverne først skal kunne dansen og så lærer børnene det. Jeg prøver at sige at vi alle jo er på samme niveau så vi kan jo lærer den sammen. Efter 30 min, hvor jeg hele tiden har været sammen med børnene og prøvet at gør tiden så udholdelig så muligt, bliver jeg bedt om at danse med (nu er der ingen tilbage til børnene). Jeg danser med men ikke uden at fortælle dem igen at jeg mener at børnene ikke bare skal sidde og så få børnene endda besked på at lige op i stolen, og skældt ud hvis de ikke gør det. Da det er færdigt efter omkring 5 min, tror jeg så naiv som jeg er, at børnene endelige kan få lov at være med til dansen. Men nej. Vi synger og laver fagter til en anden sang. Caregiverne havde dog fattet mit budskab om at børnene skulle aktiveres. Hvor er det frustrere at caregiverne ikke kan læse børnene eller har forståelse for deres behov. Jeg forstår ikke hvordan de i fredag fik foredrag om hvad autisme er, og jeg ved de har fået det af vide før, og de så ikke bruger den viden de får!          


Ingen kommentarer:

Send en kommentar